گیربکس اتوماتیک، بدون شک یکی از بزرگ‌ ترین اختراع‌ها در صنعت خودرو به حساب می آید. به لطف ایمنی بالایی که این اختراع برای خودروها به ارمغان آورد، می‌توان با جرات گفت که گیربکس اتومات، فصلی جدید توانست در دفتر صنعت خودرو بگشاید. این نوع گیربکس نه تنها مناسب رانندگان حرفه‌ای است، بلکه کسانی که توانایی‌های رانندگی بالایی ندارند هم آن را خوشایند می دانند. اگر چه گیربکس اتومات بسیار ایمن می‌ باشد، اما بعضی موارد هستند که هنگام رانندگی با یک خودروی اتوماتیک نباید آن‌ها را انجام دهید. در این مطلب، لیستی از اشتباهات رایجی که برخی راننده‌های خودروهای اتومات مرتکب می ‌شوند و می‌ تواند سبب خراب شدن خودرو و ایجاد هزینه‌های زیاد برای مالک شود را برای شما آماده کرده‌ایم، که به طور طبیعی نحوه ی استفاده صحیح از این نوع گیربکس را فراخواهید گرفت، پس در ادامه با گندم کار همراه باشید.

 

۱- قرار دادن دنده روی P قبل از توقف کامل خودرو

قرار دادن دنده در حالت پارک سبب می‌ شود تا یک پین قفل کننده داخل دنده متصل به خروجی گیربکس قرار داده شود. چرخ‌ها هم به همین خروجی متصل شده‌اند. از این رو، هنگامی که پین مذکور را قفل می‌ کنید و خودرو همچنان در حال حرکت است، خطر شکستن پین قفل کننده وجود دارد.

 

۲- قرار دادن دنده روی حالت N پشت چراغ قرمز

بسیاری از افراد برای کاهش مصرف سوخت و محافظت از سیستم انتقال قدرت در برابر استهلاک بالا این کار را انجام می ‌دهند. در واقع، اگر دنده را روی D نگاه داشته و پایتان را روی پدال ترمز فشار دهید، میزان استهلاک گیربکس کمتر خواهد بود. آسیب واقعی به گیربکس هنگام قرار دادن دنده روی N و خارج کردن از آن می ‌رسد.

 

 

۳- تغییر وضعیت دنده هنگامی که خودرو در حال حرکت است

این کار سبب تغییر حالت قطعات گیربکس با سرعت بیشتر می‌شود و نهایتاً، طول عمر مفید گیربکس اتومات را کاهش خواهد داد. برای نگه داشتن خودرو بهتر است از سیستم ترمز کمک بگیرید. بعضی افراد بدون گرفتن پدال ترمز اقدام به قرار دادن دسته دنده در حالت پارک می‌ کنند که این کار به خودی خود، برای گیربکس مضر است.

 

 

۴- گاز دادن درجا قبل از قرار دادن دسته دنده روی D

در دوران نوجوانی همه ما حتی یک بار هم که شده این کار را با خودروی والدین خود انجام داده‌ایم. اما اکنون، دیگر قرار نیست والدین ما هزینه تعمیر گیربکس اتومات خودرو را بپردازند! این کار ضربه بزرگی به گیربکس وارد می کند که می‌تواند منجر به افزایش اصطکاک میان قطعات داخل گیربکس و موتور شود؛ موضوعی که نهایتاً منجر به خراب شدن آن‌ها خواهد شد.

 

۵- تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت 

عمل تعویض حالت‌های مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار موجود درون گیربکس انجام می پذیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با به وجود آوردن اصطکاک عمل تعویض حالت دنده را امکان پذیر می‌سازند. درصورتی‌ که همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت س درآمده و ترمز بگیرید؛ بدون شک این مکانیسم از اتومبیل شما بیشترعمر خواهد کرد.

 

کروز کنترل فابریک ساندرو در اصفهان

نصب کروز کنترل ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور فابریک ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور اندروید چانگان

نصب مانیتور فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک چانگان در اصفهان

مانیتور اندروید ساندرو

مانیتور اندروید آریو

کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک برلیانس 230

نصب مانیتور اندروید برلیانس 230 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 230

نصب ردیاب خودرو در اصفهان

نصب GPS خودرو

نصب مانیتور اندروید سراتو

نصب گیر سیم کارتی در اصفهان

نصب گیر هوشمند خودرو

نصب کیلس استارت چانگان در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 230

 

منبع: فروشگاه تخصصی گندم کار


آپشن خودرو | گندم کار گیربکس ,نصب ,خودرو ,اصفهان ,فابریک ,دنده ,در اصفهان ,کروز کنترل ,اصفهان نصب ,کنترل فابریک ,قرار دادن ,کروز کنترل فابریک ,کنترل فابریک برلیانس ,اصفهان مانیتور فابریکمنبع

نحوه انتخاب درست لاستیک برای خودرو

چانگان cs35

دزدگیرهای هوشمند یا سیمکارتی؟

معرفی خودروی برلیانس(H230,H330)

معرفی خودرو کیا سراتو

روش صحیح گرم‌کردن خودرو پیش از حرکت در هوای سرد

5 عملی که نباید در خودرو های اتوماتیک انجام داد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

hhfa wikichejoor شرکت خدماتی کاریابی چند منظوره کهکشان خرید بهترین سرامیک بر مرکز خدمات تابلوسازی مجموعه مشاوره کسب وکار و دیجیتال مارکتینگ افزا مشاور شهر اهواز مجله پزشکی و سلامت لینکدونی خرید و فروش سیگار الکتریکی